Chiang Mai - Bangkok - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Anja en Theo - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Bangkok - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Anja en Theo - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - Bangkok

Door: anjanibourg

Blijf op de hoogte en volg Anja en

03 Oktober 2010 | Thailand, Pattaya

Vanmorgen met de mountainbike een
tocht buiten Chiang Mai gemaakt en kunnen zien hoe de bevolking op het platteland woont en werkt. Rijstvelden zover je kunt kijken.
Bij een verbrandplaats van overleden Boeddhisten geweest. De overledene kan in de openlucht worden verbrand, maar ook in een soort tempel. Dit gebeurt vooral in de regentijd, dan gaat het vuur niet uit.
Om 12.15 geluncht, handbagage ingepakt en nu even op internet en wachten op de busjes. Om 15.00 uur worden we naar het station gebracht. Onze trein vertrekt om 16.30 naar Bangkok, waar we morgenochtend om ongeveer 6 uur zullen aankomen. Hopelijk kunnen we nog een beetje slapen....(Theo heeft anders nog een fles whiskey in de tas)

De nachttrein vertrok om exact 16.30 naar Bangkok
Van Than kregen we een "kerstpakket" (zo noemde hij het) met rijst, kippenpoot, broodjes etc. zodat we met een volle maag konden gaan slapen. Om 19.30 begon de "treinboy" de bedden op te maken, onder luid protest. Bleek een misverstand, maar vanaf 20.30 moest het toch echt. Om 22.00 moest iedereen stil zijn.
Theo heeft deze nacht genoeg geslapen, maar ik niet. Het lag voor geen meter en om 6 uur deden alle spieren pijn.
De trein had, zoals voorspeld vertraging. Om 8.15 kwamen we eindelijk in Bangkok aan. Een reis, het was net een schoolreisje met opstandige kinderen, van 800 km in ruim 15 uur (50 km/uur).
Vanaf het station in Bangkok met de bus naar Pattaya. Dit is ongeveer 150 km.
We verblijven hier in een resort, luxe kamer, groot zwembad en 15 min. lopen van het strand. We hebben al een 3 uur durende wandeling gemaakt vanaf het hotel via een bazaar naar het strand en door het (warme) zeewater weer terug. Vanaf het strand heb je een prachtig uitzicht over de zee (de golf van Bengalen).
Er zaten om 20.00 uur nog Thaise gezinnen op het strand (in het donker) te eten. Fondue of i.d.
Vanaf nu hebben we een rustig programma. Relaxen.
Pa en ma Nibourg, wij willen jullie nog van harte feliciteren met jullie 51ste trouwdag. We hebben de borrel al genuttigd.
Groeten, vanuit een zeer warm, maar vanavond helaas regenachtig, Pattaya.

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Olifanten

30 September 2010

Gouden Driehoek
Anja en

Eind augustus reizen we per auto in een rustig tempo richting Italie. Ons doel is een camping in een prachtige omgeving ergens in Toscane of Umbrie. Van hieruit gaan we uitstapjes maken naar enkele steden, maar natuurlijk ook van de omgeving genieten.Vanaf 6 september zijn we in Saalbach,Oostenrijk, om de bergen eens zonder sneeuw te bekijken.

Actief sinds 16 Sept. 2010