Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja en Theo - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja en Theo - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: anjanibourg

Blijf op de hoogte en volg Anja en

25 September 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal.
Na een lange (voor mij slapeloze)vlucht, zijn we donderdagmorgen om 9.20 geland in Bangkok. In de hal van het vliegveld moesten we ons verzamelen en blijkt onze groep uit 29 personen te bestaan.Van een Thais meisje krijgen we als welkom een bloemenkrans om onze nek gehangen en daarna reizen we per bus naar ons hotel. Na een heerlijk Thais lunchbuffet hebben we een boottocht over de kanalen van Bangkok gemaakt, een krokodil(letje) en een varaan gezien en onderweg een uitstapje naar een bloemenmarkt gemaakt, waar vrouwen en meisjes vanaf 's morgens vroeg hun best doen om prachtige bloemenkransen en kunstwerken te maken en die gedurende de dag proberen te verkopen. Lukt dat niet dan wordt 's avonds alles weggegooid. Zonde. Terug in het hotel hebben we eerst een duik in het zwembad genomen. Het weer was deze dag drukkend warm, 28 gr en bewolkt.
Vrijdag moesten we om 6.30 u opstaan en gingen we met de tuk tuk naar China Town. Dat ritje was om nooit te vergeten, net een achtbaan zonder hoogteverschil, maar nu van links naar rechts en terug, remmen en optrekken, een half uur lang. 's Middags naar het Grand Palace geweest. Rond het paleis staan heel veel prachtige tempels (Wat Phra Keo)met zowel Chinese als Thaise invloeden. Hier in de buurt, in het Wat Pho complex, zagen we de liggende Boedha (45m lang, 18 m hoog). Ik heb hier 108 muntjes geofferd en wordt nu heel rijk, gelukkig en nooit meer ziek??!!
Na een duik in het heerlijk koele zwembad zijn we met een taxi naar een winkelcentrum (Central) gereden. Gigantisch groot en westers (dus lekkere koffie). Na het diner in het hotel nog tot 11.00 u in de lobby gezeten.
Vandaag, zaterdag, weer om 6.30 op. Met de bus naar de provincie ten oosten van Bangkok gereden en daar een fietstocht over betonnen wegen gemaakt door een bosrijke omgeving, langs overwegend armoedig uitziende "huizen". De mensen leven hoofdzakelijk buiten en zijn erg vriendelijk. Aan het eind van de tocht om 12 uur heerlijk geluncht. Dit was door een lokale kokkin klaargemaakt. Vanavond gaan we naar een Thaise show:"Siam Niramit"

• 26 September 2010 - 08:50

Henry Antoinette:

Wat moooooiii daar. Wij zien wel dat jullie het goed voor elkaar hebben. Ik denk dat jullie daar het liefst willen blijven. En de bietjes gaven nog steeds hetzelfde gevoel?

Veel plezier en groeten van Ma en ons.

• 28 September 2010 - 09:36

Nadine:

Wat een prachtige foto's...
    Het ziet er daar echt heel mooi uit!
    lekker genieten!

Olifanten

30 September 2010

Gouden Driehoek
Anja en

Eind augustus reizen we per auto in een rustig tempo richting Italie. Ons doel is een camping in een prachtige omgeving ergens in Toscane of Umbrie. Van hieruit gaan we uitstapjes maken naar enkele steden, maar natuurlijk ook van de omgeving genieten.Vanaf 6 september zijn we in Saalbach,Oostenrijk, om de bergen eens zonder sneeuw te bekijken.

Actief sinds 16 Sept. 2010