Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anja en Theo - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anja en Theo - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: anjanibourg

Blijf op de hoogte en volg Anja en

26 September 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo daar,
vanmorgen om 5.30 opgestaan, en dat op zondag! We zijn naar een lokale markt gereden, waar een spoorlijn dwars doorheen loopt. De spoorlijn is helemaal dicht gebouwd met parasols, manden, kisten, doeken etc. Helaas kwam er geen trein, want dan hadden we kunnen zien hoe alles voor de trein aan de kant wordt geschoven. Vervolgens gingen we naar Damnoen Saduak, waar we met een longtailboot naar een drijvende markt zijn gevaren. Een prachtige tocht door een kleurrijk gebied met paalhuisjes. Per roeiboot door de drijvende markt gevaren, was niet zo geweldig. Veel te toeristisch en we stonden steeds in de file (in de brandende zon). Om 12.30 kwamen we in Kanchanaburi. Geluncht in een drijvend restaurant met uitzicht op de brug over de rivier Kwai. Na de lunch een wandeling over deze beroemde brug gemaakt. Hier in de buurt hebben we een begraafplaats bezocht, waar Nederlanders (1800) en Engelsen begraven liggen, die omgekomen zijn bij de bouw van de spoorlijn van Birma naar Bangkok tussen 1942-1945.
Tijdens de 1e tropische regenbui gingen we aan boord van de "death railway train" en een 45 min. durende (kedeng, kedeng) rit gemaakt over de 'dodenspoorlijn'. Mooi uitzicht op de rivier Kwai.
De trein gaat stapvoets over een bamboeviaduct:"Wang Po".
Om 17.30 kwamen we weer in Kanchanaburi, waar we 1 nachtje zullen blijven.
Morgen weer om 5.30 op en gaan we naar Ayutthaya, een voormalige hoofdstad van Thailand.
Groetjes aan iedereen,
Theo en Anja

• 26 September 2010 - 15:04

Lisanne:

Hee pap en mam!

Mooie foto's zeg (ook nog van het vorige berichtje). Veel succes met het vroege opstaan op vakantie ;).

Groetjes!

• 26 September 2010 - 20:40

Oma Nibourg:

Bedankt voor de mooie verslagen en de foto's.
    Ondanks dat jullie lange dagen maken zie je ook veel.
    Groeten fam. Nibourg

• 27 September 2010 - 05:59

Michiel:

zo, dat zijn mooie foto's. sommige dingen ook herkenbaar van enkele jaren geleden. Blijft leuk om het weer te zien. Geniet ervan en hou het droog [ regent niet te lang ? ]
    groet uit ook een nat en druilerig Borne

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Olifanten

30 September 2010

Gouden Driehoek
Anja en

Eind augustus reizen we per auto in een rustig tempo richting Italie. Ons doel is een camping in een prachtige omgeving ergens in Toscane of Umbrie. Van hieruit gaan we uitstapjes maken naar enkele steden, maar natuurlijk ook van de omgeving genieten.Vanaf 6 september zijn we in Saalbach,Oostenrijk, om de bergen eens zonder sneeuw te bekijken.

Actief sinds 16 Sept. 2010